Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål.
Hvis du oplever, at du ikke kan finde dit svar her, så er du velkommen til at kontakte os.
Hos os er det faglige indhold i de respektive fag, i overensstemmelse med folkeskolens fællesmål. Derfor kan vi garantere samme kvalitet og niveau, som det der ville blive præsenteret i et alment klasserum, indenfor de individuelle emner, på det pågældende klassetrin.
Det er et fokus som vi lægger meget værdi i at sikre, så vi både i vores elevforløb, samt i vores online undervisning, kan levere en høj faglig kvalitet.
Det er derfor meget forskelligt hvordan man vælger at bruge vores tilbud, men vælger man at bruge vores materialer til hjemmeundervisning, er det vigtigt at man sætter sig ind i de gældende regler, som kan findes her.
Det vil i alle tilfælde, være uddannede lærere inden for det pågældende fag, som står for undervisningen, og det faglige indhold i vores online undervisning.
Vi lægger vægt på at sikre den faglige kvalitet, og derfor er det også kun kompetence stærke lærere, som har ansvaret for deres respektive områder.
Ja og nej. Vi vil både for vores egen og børnenes skyld, gerne synliggøre børnenes progression og udvikling, samt sørge for, at det faglige indhold matcher det enkelte barns niveau.
Derfor laver vi i starten af forløbet, en generel vurdering i samarbejde med barnet, hvor vi afdækker deres faglige niveau i dansk og matematik.
Derudover laver vi også løbende evalueringer indenfor de emner som vi arbejder med, for at følge barnets progression.
Ja. Der indhentes børneattest på alle der er i direkte kontakt med børnene.
Ja, det er muligt at tage sin skriftlige eksamen hos os, i henholdsvis dansk, matematik og engelsk. Vi kan tilbyde barnet at tage sine eksamen i trygge rammer her hos os, under gældende regler, så vi kan understøtte barnets mulighed for at vise sit fulde potentiale og derved også give det bedste grundlag for eventuel videreuddannelse.
Ja, vi bruger Word, Excel m.fl., som for de fleste elever er en del af deres Office 365 pakke, som de har adgang til via deres skole. Derudover bruger vi de digitale programmer, som børnene også skal kunne bruge til eksamen i de respektive fag. Derfor er det også programmer, som børnene oftest allerede har adgang til.
Derudover introducere vi også programmer (hvor gratis adgang altid er en mulighed), som vi fra erfaring ved, er programmer der er en fordel for børnene at kende til, og kunne bruge i forhold til videreuddannelse.