Vores koncept

"Hvis vi ikke viser tillid og investerer i elevernes fremtid, hvis vi ikke tror på deres muligheder, hvorfor skal de så forvente noget af dem selv, hvordan skal de tro på sig selv?"
Vi arbejder for børnenes muligheder og fremtid
Al fagligt indhold skal understøtte børnenes individuelle niveau, og vi har fokus på at bygge viden op fra bunden af, i stedet for at lappe huller.
Vores mål er at alle elever i Danmark, kan dygtiggøre sig på lige vilkår, og vores mål er er at stille de redskaber til rådighed, som de har brug for.
Hos os er det uddannede lærere som står for al fagligt indhold og undervisning. På den måde sikre vi at kvaliteten og det faglige niveau, lever op til de faglige fællesmål, som folkeskolen skal opfylde.
For børn der deltager i vores elevforløb, vil al undervisning på samme måde, blive varetaget af uddannede lærere, og al indhold tilrettelægges efter det enkelte barn.
Betydningen af hvad der rør sig i elevens indre, er unægtelig altafgørende. Derfor samarbejder vi med uddannede psykologer, med speciale i unge, samt hypnoterapeuter, for at understøtte dette.
Af samme årsag, har elever i vores forløb, en personlig psykolog tilknyttet.
Vi arbejder vi for at eleven genfinder sin nysgerrighed og lyst til læring.
Generelt består vores undervisning af traditionel undervisning, samt projektbaseret læring, som foregår i ACL inspirerede rammer.
Vi lægger herudover vægt på pædagogiske tiltag, og tilbyder eleven enetimer, samt mindre gruppelektioner, hvor der er to uddannede lærere til stede. Vi giver eleven mulighed for at arbejde i et forandrende læringsmiljø, samtidig med at blive understøttet i, at kunne trives i den moderne skole.
En af de vigtigste brikker i vores arbejde er et godt samarbejde med forældrene.
Vi prioriterer derfor både indledende samtaler før opstart, samt løbende orientering om elevens progression, udvikling, fremskridt, trivsel m.m.
Det er vigtigt for os, at vi så vidt muligt står til rådighed for spørgsmål, lytter og generelt søger en god relation til elevens forældre, da de er den mest afgørende ressource i elevens liv.
Som lærere bruger vi alle inputs til at forbedre vores forløb, og generelt forholder vi os evidensbaseret, nysgerrigt og nytænkende til vores arbejde, metoder og tilgang.
I samarbejde med eleverne udformer vi herudover faglige, såvel som psykologiske evalueringer, som stilles til rådighed for elevens forældre, lærere, skole og forældre, til brug i fremtidige handleplaner m.m.