top of page

Fra lærer til selvstændig....

Mit navn er Christina, og jeg blev uddannet folkeskolelærer i 2013. 

Jeg har været lidt rundt omkring, og set hvad skoleverden består af. Uforsødet, råt, på godt og ondt.

Jeg har været ansat i områder med mange ressourcer, og i områder med mange udfordringer, og af en eller anden grund, så har jeg til dato ikke mødt en klasse, som jeg ikke har kunne trives med - Måske er det de skiftende frisurer, eller måske møder jeg bare de skønne unger, på en måde som de ikke er vant til.

Jeg har oplevet presset, både det økonomiske pres, men også presset der mere eller mindre eksplicit, ligger på lærerne for at skabe resultater. 

20251105_123909.jpg

Jeg mener, at lærerne løser opgaven så godt som de kan, ud fra de betingelser og rammer, som de har at arbejde med

- Der er ikke et dårligt ord om deres arbejde, fra min side af. 

Men hvorfor starte VisionUng?​

Jeg har altid haft min gang i 6. - 9. klasse, og jeg har altid haft en meget stor ansvarsfølelse for hver og én af de elever, som jeg har haft fornøjelsen af at møde. 

Da jeg derfor igen stod til at miste tre af mine skønne elever til "systemet" - Selvfølgelig med målet om, at de skulle vende tilbage igen, så vidste jeg udmærket godt, at jeg aldrig kom til at se dem igen...

Ligesom de andre 90% af gangene... Og rigtig nok... Et år efter, der lå de stadig og rodede rundt et sted ude i systemet, uden fokus på hvad det kostede dem.

 

Det er måske hårdt at sige - men det er virkeligheden

Og jeg lovede mig selv, at jeg ville gøre alt hvad jeg kunne, for at ingen elev eller lærer, skulle opleve det igen. 

​... Og det er dét, som vi arbejder for her

Jeg var så heldig at kende en fantastisk lærer, som jeg også før have været i team med, som delte mine frustrationer og min vision om, at der kunne gøres så meget mere for børnene. 

​Vi satte os ned, og hen over det næste år, så tog vi alle vores erfaringer, og sammen byggede vi det koncept, som vi kan tilbyde jer nu

- Ting som vi og eleverne manglede...

Individuelt og fokuseret fagligt løft

Psykologisk støtte

Online undervisning, som indeholder alt det man skal bruge til eksamen. Men uden at være afhængig af andre mennesker, eller specifikke tidspunkter

Voksne som tror på børnenes evner og fremtidige muligheder

Voksne som har rammerne og evnerne, til at løfte opgaven

Og den fantastiske lærer kan du møde her​...

Hej,

Jeg hedder Rie og har sammen med Christina, arbejdet i udskolingen, også i områder, med meget udfordrede børn og unge.

Oprindeligt fandt vi kemien sammen over et delt højt ambitionsniveau for vores elever, og faglig forelskelse til vores job som lærere.

Over årene har vi delt de gode og dårlige oplevelser, og sammen har vi nu valgt træde ud og hjælpe på en ny måde - via nye veje. 

Jeg tror ikke, at jeg kan beskrive den følelse som det giver, når vores elever genfinder deres selvtillid og drømme til fremtiden. Eller beskrive følelsen af at modtage en mail fra en mor, som fortæller at vi har været med til gøre, at hjemmelivet er blevet nemmere, og smilene oftere

Det er derfor, at jeg er her hvor jeg er. Den forskel som vi gør for hvert barn, og de muligheder som vi kan give dem, er det hele værd.

Rie Haugaard VisionUng

Der er med tiden kommet flere fantastiske mennesker til VisionUng, og disse kan du møde herunder.

Hej,

Mit navn er Kayrawan, men du kan kalde mig Kay.

Jeg kommer fra Canada, hvorfra jeg også har min læreruddannelse, men generelt har jeg undervist i engelsk, siden 2011.

I mit arbejde som lærer, er jeg utrolig taknemmelig for, at have fået muligheden for at støtte eleverne, og være en del af deres læringsrejse. Jeg tror på, at undervisning er en tovejserfaring – vi lærer af hinanden.

Mens jeg hjælper med at guide og motivere mine elever, er de samtidig en inspiration for mig, og herigennem hjælper de mig med, at udvikle mig som underviser.

Jeg er derfor meget glad for, at være en del af VisionUngs arbejde, og til at være en del af et meningsfuldt læringsfællesskab.

Hjemmesidebillede_edited.jpg
bottom of page